Ryhmäliikunta Espoo

Tunneillemme ei tarvitse ilmoittautua erikseen, sillä otamme jumpparit saapumisjärjestyksessä tunneille. Metrin etäisyys toiseen jumppariin toteutuu jokaisella tunnilla. Jumppasalimme on suuri ja varmistamme, ettei metrin turvavälistä tarvitse joustaa väenpaljouden vuoksi. Tervetuloa 🙂

 


Ryhmäliikunta-aikataulumme:

Syksy (24.8.-13.12.2020) – lataa itsellesi tästä.


 

Tunnit ovat kestoltaan joko 45 min (45′) tai 55 min (55′). Intensiivitunnit ovat kestoltaan 90 minuuttia; näille tunneille on erillinen ilmoittautuminen sekä hinnoittelu.

 

Tähtien merkitys (tunti sisältää):

* Yksinkertaisia askeleita

* * Koreografista askelsarjaa

Tuntikuvaukset

 


Mindful Body -konseptin tunnit

  • Kehon ja mielen yhteistyötä vahvistava konsepti, joka avaa ja vahvistaa kehoa sisältä ulospäin
  • Konsepti sisältää Mindful Body syvävenyttelytunnit, Strength-voimatunnit (kehonpainotreeniä syville lihaksille liikkuvuuden kautta) sekä Power-tunnit, jotka ovat vapailla painoilla tehtäviä lihaskuntotunteja. Konsepti sisältää myös Tuoli-tunnit sekä henkilökohtaiseen ohjaukseen tähtäävät yksityistunnit
  • Tunneilla käytetään paljon ”silmät kiinni” -tekniikkaa, jolloin tuntoaistin käyttö voimistuu ja katse kääntyy oman kehon sisälle, mikä mahdollistaa kehon tietoisen hermotuksen
  • Jokaisella tunnilla on vaihtuva psykologinen ja fysiologinen teema
  • Tunnit eivät sisällä lainkaan askelsarjoja ja liikkuminen tunnilla tapahtuu omaan tahtiin sekä omaa kehoa kuunnellen
  • Liikkeiden haastavuuden voi valita oman kyvyn ja liikkuvuuden mukaan
  • Voit valita jumppaatko jalkineilla vai ilman
  • Mindful Body -tuntien perässä oleva numero (1-12) kuvaa tunnin teemaa = fysiologista aluetta.
  • Näet Mindful Body -tuntien teemanumerot tästä linkistä.

 

Mindful Body

Kehoa ja mieltä huoltava syvävenytystunti, joka avaa, vahvistaa ja rentouttaa kehoa, lisäten kehon tuntemusta ja hyvää oloa. Mindful Body -tunti perustuu ajatukseen siitä, että kaikki, mitä tapahtuu mielessä, tapahtuu myös fyysisenä reaktiona ja kokemuksena kehossa. Jokaisella tunnilla on vaihtuva psykologinen ja fysiologinen teema, mikä kuvaa sitä, mitä kautta ja miten kehonhuoltoa lähestytään. Tunnilla on mahdollisuus pysähtyä kuuntelemaan kehoa; miltä tuntuu hengittää, rentoutua ja mikä tuntuu itselle oikealta. Miltä kehossasi tuntuu?

 

Mindful Body Strength

Mindful Body Strength (=Voima) on keskivartalon syviä lihaksia avaava ja vahvistava lihaskuntotunti, jossa harjoitteet tehdään kehon omalla painolla. Liikkeet avaavat nivelten liikeratoja ja vahvistavat niveliä tukevia lihaksia. Jokaisella tunnilla on vaihtuva fysiologinen teema, jonka kautta tunti rakennetaan. Tunti opettaa miten lihaksia voi hermottaa tietoisesti, jolloin syvien lihasten voimantuotto ja aktivoiminen mahdollistuu uudella tasolla.

 

Mindful Body Power

Pump-tyylinen lihaskuntotunti, joka harjoittaa kehon kestovoimaominaisuuksia. Jokaisella tunnilla on vaihtuva fysiologinen teema, joka tuo funktionaalisen ja kehon tasapainoa harjoittavan ulottuvuuden vapaapainoharjoitteluun. Tunnilla välineinä käytetään käsipainoja, mattoa sekä usein myös step-lautaa.

 

Lue lisää:
www.mindfulbody.fi

 


Interval 

Erittäin tehokas tunti, joka perustuu intervalliharjoitteluun; lihaskuntoliikkeitä ja sykkeenkohotuksia tehdään vuorotellen.  Alkulämmittely koostuu yksinkertaisista perusaskeleista, jotka tehdään maassa tai laudalle askeltaen. Lämmittelyn jälkeen kehon eri lihasryhmiä harjoitetaan vuorotellen, joiden perään nostetaan sykettä. Tunti sopii niille, jotka haluavat yhdistää lihaskunto- ja aerobisen treenin.

Tunnin tehoa voi säädellä itse valitsemalla sopivat painot, joten tunti sopii kaikille!

 

Pump 

Monipuolisesti koko vartalon lihaksistoa harjoittava tunti, joka kehittää lihasten kestovoimaa sekä hapenkuljetus- ja verenkiertoelimistön toimintaa.  Alkulämmittelyssä käytetään joko kevyitä painoja apuna tai lämmitellään oman kehon painolla: yksinkertainen alkulämmittely sisältää helppoja askeleita. Itse lihaskunto-osiossa lihaksia harjoitetaan lihasryhmä kerrallaan tai vuorotellen vastakkaisen lihasryhmän kanssa.  Tunnin lopuksi on lyhyt venyttelyosuus.

Kuntosalitreeniä ohjattuna, myös aloittelijoille!

 

Combat *

Energinen, hyvän fiiliksen tunti, jossa yhdistellään lyöntejä ja potkuja helppoihin perusaskeliin ja hyvään musiikkiin! Alkulämmittelyn jälkeen tunti koostuu kappaleisiin sovitetuista lyönti ja potku yhdistelmistä, keskivartaloa vahvistavista liikkeistä ja kyykyistä sekä combat-tyylisistä sykettä kohottavista liikkeistä. Koko tunnin kantavana ajatuksena on helppojen liikkeiden yhdistäminen tehokkaalla tavalla unohtamatta hauskuutta! Tunnin lopuksi kehoa palautellaan rauhallisen musiikin tahtiin.

Hyvällä fiiliksellä tehokasta treeniä!

 

Body * RVP

Body-tunnilla yhdistyvät liikkuva askelsarja sekä lihaskuntotreeni. Sarja on helppoa perussarjaa (* n.15min) osuus tunnista. Lihaskunto-osuus (RVP) sisältää reisi-vatsa-pakara -treeniliikkeitä, joko oman kehon painoa tai välineitä käyttäen.

 

Core

Core-tunti on Pilates-tyyppinen tunti, jossa vahvistetaan keskivartaloa ja pyritään parantamaan liikkuvuutta sekä liikkeiden hallintaa. Tunnin harjoitteet tähtäävät kehon ytimen, “coren” lihasten (selän lihakset, poikittainen vatsalihas, suora ja vinot vatsalihakset) harjoittamiseen. Tunnilla kehitellään liikkeitä helposta haastavampaan, rauhalliseen liikesuoritukseen keskittyen. Harjoittelu vahvistaa kehoa kokonaisvaltaisesti, parantaa aerobista kuntoa, kiinteyttää lihaksia sekä kehittää tasapainoa ja ryhtiä.

Tunti sopii niin naisille kuin miehille, aloittelijoille ja pitkään tunneilla käyneille!

Pilates

Suuren suosion maailmalla saavuttanut syvien lihasten harjoitustunti, joka tekee ihmeitä ryhdille ja kehon liikkuvuudelle!  Tunnilla keskitytään kehon syvien lihasten vahvistamiseen, nivelten ja rangan liikkuvuuden parantamiseen sekä oikeaan hengitystekniikkaan.

Tunti sopii kaikille omasta hyvinvoinnistaan kiinnostuneille, niin urheilijoille kuin kuntouttavaa liikuntamuotoa etsiville.

Step * & **

Monipuolinen tunti, jossa yhdistyvät sekä lihaskuntotreeni että step -laudalla tehtävä liikkuva sarja. Step laudalle tehtävä sarja on joko helppoa (*) perussarjaa tai keskitason sarjaa (**), jolloin pääset nauttimaan vauhdin huumasta! ** -tunti sisältää pyörähdyksiä niin laudalla kuin maassa. Sarjan osuus tunnista on 15-30 min, tunnin ohjelmasta sekä ohjaajasta riippuen. Step-laudalle askeltaminen harjoittaa tehokkaasti alavartalon lihaksistoa, hapenkuljetus- ja verenkierto-elimistön toimintaa ja nostaa hien takuuvarmasti pintaan. Step -laudalle askeltamisen jälkeen on lihaskunto-osuus; kehoa harjoitetaan monipuolisesti erilaisia välineitä ja/tai omaa kehonpainoa vastuksena käyttäen. Lopuksi on lyhyt venyttelyosuus.

Step-tunti sopii loistavasti aloittelijoille (*), haastetta aivoille tarjoaa (**) tunnit!

 

Zumba ® *

Zumbassa yhdistellään useita eri musiikki- ja tanssityylejä, joista kootaan dynaaminen, innostava ja tehokas kokonaisuus. Tunnin kantavana ajatuksena on liikkeiden helppous sekä liikunnan ilo; tunnille osallistumista varten et tarvitse aikaisempaa tanssikokemusta.

Zumba-tunnit sopivat niin aloittelijoille kuin pidempään tanssimista harrastaneille!