Ryhmäliikunta Espoo

Tunneillemme ei tarvitse ilmoittautua erikseen, sillä otamme jumpparit saapumisjärjestyksessä tunneille. Metrin etäisyys toiseen jumppariin toteutuu jokaisella tunnilla. Saliimme mahtuu noin 50 henkilöä, mutta varmistamme, ettei turvaväleistä tarvitse joustaa väenpaljouden vuoksi. Tervetuloa 🙂

Vastaanottomme on avoinna ryhmäliikuntatuntien aikaan. Tarkemmat vastaanoton aukioloajat näet täältä.


Ryhmäliikunta-aikataulumme:

KESÄ (1.6.-23.8.2020) lataa itsellesi tästä.


 

Tunnit ovat kestoltaan joko 45 min (45′) tai 55 min (55′). Intensiivitunnit ovat kestoltaan 90 minuuttia; näille tunneille on erillinen ilmoittautuminen sekä hinnoittelu.

Mindful Body -tuntien perässä oleva numero kuvaa tunnin fysiologista aluetta.

Näet tuntien teemanumerot tästä linkistä.

Tähtien määrä

Ei tähteä Sisältää alkulämmittely osuuden ja/tai helppoja liikkeitä
* Yksinkertainen liikkuva osuus ja/tai sarja
** Keskitason liikkuvaa sarjaa
HUOM! Ohjaajamme rakentavat itse omat tuntinsa, joten tähtien määrä tunnin yhteydessä on suuntaa antava ja voi vaihdella ohjaajan rakentaman tunnin sisällöstä riippuen. 

 

 

Tuntikuvaukset

Alla tuntikuvaukset kaikista Fitness Club Olariumissa pidettävistä ryhmäliikuntatunneista.


Voimaa & Hallintaa:

 

Mindful Body Power – UUTUUSTUNTI

Kuvaus tulossa pian 🙂

 

Mindful Body Strength

Jokaisella MB Strength (= suomeksi Voima) -tunnilla on fysiologinen teema ja tätä teemaa lähestytään eri tavoin, jolloin kyseisen alueen lihasvoima, liikkuvuus ja liikehallinta kasvavat. MB Strength -tunti rakentuu kolmesta eri osiosta: Alkulämmittely-, Vahvista & Avaa- sekä Venyttely-osiosta. Tunnilla käytetään musiikkia, mutta kuten kaikilla Mindful Body -tuoteperheen tunneilla, liikkuminen tapahtuu omaan tahtiin, omaa kehoa kuunnellen ja valiten liikkeiden haastavuuden oman kyvyn ja tuntemuksen mukaan. Tunti kehittää myös kestävyyskuntoa sekä hapenottokykyä, sillä liikkeisiin siirrytään selkärankaa palauttavin liikkein flow:na yhdestä liikkeestä toiseen, jolloin tunnin aikana pysytään jatkuvasti liikkeessä.

Mindful Body Strength -tunti on Mindful Body filosofiaa käytettynä lihaskuntoversiona, joka valmistaa sekä kehoa että mieltä erinomaisesti yhdistelmänä Mindful Body -tunnin kanssa, jolloin sekä psyykkinen että fyysinen vastine harjoituksista on mahdollista viedä uuteen ulottuvuuteen!

MB Strength -tunti kehittää liikkuvuutta, keskivartalon voimaa, tasapainoa sekä koordinaatiota! Voit valita käytätkö tunnilla jalkineita.

MB Strength -tuntien perässä oleva numero (1-12) kuvaa tunnin teemaa = fysiologista aluetta.

Näet Mindful Body -tuntien teemanumerot tästä linkistä.

 

Kahvakuula

Monipuolinen lihaskuntotunti, jossa välineenä käytetään Girya-kuulaa. Tunnin alussa on lämmittelyosio kahvakuulaa käyttäen. Lämmittelyosio EI sisällä askelsarjaa! Koko keho treenataan läpi tehokkain, funktionaalisin liikkein eli erilaisia tasapainoa, liikkuvuutta ja kehonhallintaa lisäävin harjoittein. Lopuksi on lyhyt venyttelyosio.

Tunti sopii tehokasta lihaskuntotuntia etsiville, myös aloittelijoille!

Interval 

Erittäin tehokas tunti, joka perustuu intervalliharjoitteluun; lihaskuntoliikkeitä ja sykkeenkohotuksia tehdään vuorotellen.  Alkulämmittely koostuu yksinkertaisista perusaskeleista, jotka tehdään maassa tai laudalle askeltaen. Lämmittelyn jälkeen kehon eri lihasryhmiä harjoitetaan vuorotellen, joiden perään nostetaan sykettä. Tunti sopii niille, jotka haluavat yhdistää lihaskunto- ja aerobisen treenin.

Tunnin tehoa voi säädellä itse valitsemalla sopivat painot, joten tunti sopii kaikille!

Pump 

Monipuolisesti koko vartalon lihaksistoa harjoittava tunti, joka kehittää lihasten kestovoimaa sekä hapenkuljetus- ja verenkiertoelimistön toimintaa.  Alkulämmittelyssä käytetään joko kevyitä painoja apuna tai lämmitellään oman kehon painolla: yksinkertainen alkulämmittely sisältää helppoja askeleita. Itse lihaskunto-osiossa lihaksia harjoitetaan lihasryhmä kerrallaan tai vuorotellen vastakkaisen lihasryhmän kanssa.  Tunnin lopuksi on lyhyt venyttelyosuus.

Kuntosalitreeniä ohjattuna, myös aloittelijoille!

 

Combat 

Energinen, hyvän fiiliksen tunti, jossa yhdistellään lyöntejä ja potkuja helppoihin perusaskeliin ja hyvään musiikkiin! Alkulämmittelyn jälkeen tunti koostuu kappaleisiin sovitetuista lyönti ja potku yhdistelmistä, keskivartaloa vahvistavista liikkeistä ja kyykyistä sekä combat-tyylisistä sykettä kohottavista liikkeistä. Koko tunnin kantavana ajatuksena on helppojen liikkeiden yhdistäminen tehokkaalla tavalla unohtamatta hauskuutta! Tunnin lopuksi kehoa palautellaan rauhallisen musiikin tahtiin.

Hyvällä fiiliksellä tehokasta treeniä!

 

HIIT

HIIT (tulee sanoista High Intensity Interval Training) on korkean intensiteetin intervalliharjoitus, jossa lepo on aina lyhyempi kuin työosuus. Treeni kehittää koko kroppaa aina hermostoa, lihasvoimaa, kestävyyttä myöden. Työosuudet vaihtelevat 20-30 sekuntiin. Tehokas treeni korkealla sykkeellä; 30 minuuttiakin riittää! Kroppasi polttaa paljon kaloreita tunnilla sekä tunnin jälkeen!

Helppoa ja todella tehokasta treeniä!

 

Kuntonyrkkeily 

Kuntonyrkkeilyharrastuksen aloittamiseen et tarvitse aiempaa kokemusta; liikkeitä tehdään yhdessä ja erikseen, intensiivisesti hiit-tyylillä! Tunti sisältää: perusteelliset alkulämmittelyt, nopeus- ja kuntopiiriharjoitteita, keskivartaloa vahvistavia liikkeitä ja lopuksi kehonhuollollisia liikkeitä. Osa harjoitteista toteutetaan pariharjoitteina; nyrkkeilyhanskat eivät kuitenkaan ole pakolliset, ja pärjäät myös ilman! Mutta, mikäli omistat nyrkkeilyhanskat, ota ihmeessä ne mukaan; vastaanotostamme saat ne myös lainaksi (2 paria saatavilla).

Kuntonyrkkeilyn tekniikat kohdilleen ja tehokasta treeniä samalla!

 

Kehoa & Mieltä huoltavat:

Mindful Body

Kehoa ja mieltä huoltava, kiireen ja stressin pysäyttävä rauhallinen syvävenytystunti.  Mindful Body tunti jakautuu neljään eri osioon: alkulämmittely-, vahvista&avaa-, syvävenytys- sekä rentoutusosioon.

Mindful Body auttaa olemaan oman itsensä paras asiantuntija, sillä tunneilla etsitään yhteyttä mielen ja kehon välillä ja pysähdytään kuuntelemaan sitä; miltä tuntuu, miltä tuntuu hengittää, miltä tuntuu rentoutua ja mikä tuntuu itselle oikealta. Mindful Body -tunti auttaa kuuntelemaan mitä oma keho viestii ja miltä liike tuntuu kehossa, ainaisen suorittamisen sijaan.

Jokaisella Mindful Body -tunnilla on fysiologinen ja psykologinen teema. Tuntien perässä oleva numero kuvaa kyseisen tunnin teemaa. Kehon kiputiloja, avaamista ja rentoutumista lähestytään psykologian kautta kohti fysiologista aluetta. Teemat mahdollistavat syvemmän ymmärryksen omasta kehosta sekä itsestä psyko-fyysisenä kokonaisuutena.
Mindful Body -tuntien perässä oleva numero (1-12) kuvaa tunnin teemaa = fysiologista aluetta.

Näet tuntien teemanumerot tästä linkistä.

Miltä kehossasi tuntuu?

Lue lisää:
www.mindfulbody.fi

 

Core

Core-tunti on Pilates-tyyppinen tunti, jossa vahvistetaan keskivartaloa ja pyritään parantamaan liikkuvuutta sekä liikkeiden hallintaa. Tunnin harjoitteet tähtäävät kehon ytimen, “coren” lihasten (selän lihakset, poikittainen vatsalihas, suora ja vinot vatsalihakset) harjoittamiseen. Tunnilla kehitellään liikkeitä helposta haastavampaan, rauhalliseen liikesuoritukseen keskittyen. Harjoittelu vahvistaa kehoa kokonaisvaltaisesti, parantaa aerobista kuntoa, kiinteyttää lihaksia sekä kehittää tasapainoa ja ryhtiä.

Tunti sopii niin naisille kuin miehille, aloittelijoille ja pitkään tunneilla käyneille!

Pilates

Suuren suosion maailmalla saavuttanut syvien lihasten harjoitustunti, joka tekee ihmeitä ryhdille ja kehon liikkuvuudelle!  Tunnilla keskitytään kehon syvien lihasten vahvistamiseen, nivelten ja rangan liikkuvuuden parantamiseen sekä oikeaan hengitystekniikkaan.

Tunti sopii kaikille omasta hyvinvoinnistaan kiinnostuneille, niin urheilijoille kuin kuntouttavaa liikuntamuotoa etsiville.

 

Liikkuvat & Tanssilliset:

Step * & **

Monipuolinen tunti, jossa yhdistyvät sekä lihaskuntotreeni että step -laudalla tehtävä liikkuva sarja. Step laudalle tehtävä sarja on joko helppoa (*) perussarjaa tai keskitason sarjaa (**), jolloin pääset nauttimaan vauhdin huumasta! ** -tunti sisältää pyörähdyksiä niin laudalla kuin maassa. Sarjan osuus tunnista on 15-30 min, tunnin ohjelmasta sekä ohjaajasta riippuen. Step-laudalle askeltaminen harjoittaa tehokkaasti alavartalon lihaksistoa, hapenkuljetus- ja verenkierto-elimistön toimintaa ja nostaa hien takuuvarmasti pintaan. Step -laudalle askeltamisen jälkeen on lihaskunto-osuus; kehoa harjoitetaan monipuolisesti erilaisia välineitä ja/tai omaa kehonpainoa vastuksena käyttäen. Lopuksi on lyhyt venyttelyosuus.

Step-tunti sopii loistavasti aloittelijoille (*), haastetta aivoille tarjoaa (**) tunnit!

 

Zumba ® *

Zumbassa yhdistellään useita eri musiikki- ja tanssityylejä, joista kootaan dynaaminen, innostava ja tehokas kokonaisuus. Tunnin kantavana ajatuksena on liikkeiden helppous sekä liikunnan ilo; tunnille osallistumista varten et tarvitse aikaisempaa tanssikokemusta.

Zumba-tunnit sopivat niin aloittelijoille kuin pidempään tanssimista harrastaneille!