Tuntikuvaukset

Alla tuntikuvaukset kaikista Fitness Club Olariumissa pidettävistä ryhmäliikuntatunneista.

HUOM! Tunnit ovat kestoltaan 55 min. Poikkeuksena tunnit, jotka ovat kestoltaan 45 minuuttia (45′) TAI 30 minuuttia (30′). Huomaathan, että tunnit ovat kertahinnoiltaan samat. Intensiivitunnit ovat kestoltaan 90 minuuttia; näille tunneille on erillinen ilmoittautuminen sekä hinnoittelu.

Tähtien määrä

Ei tähteä Ei sisällä lainkaan askelkuvioita
* Yksinkertainen liikkuva osuus ja/tai alkulämmittely
** Keskitason liikkuvaa sarjaa
HUOM! Ohjaajamme rakentavat itse omat tuntinsa, joten tähtien määrä tunnin yhteydessä on suuntaa antava ja voi vaihdella ohjaajan rakentaman tunnin sisällöstä riippuen.

 

Lihaskuntotunnit

Corset – UUTUUSTUNTI! (30′, 45′ tai 55′)

Jokaisella Corset -tunnilla on fysiologinen teema ja tätä teemaa lähestytään eri tavoin, jolloin kyseisen alueen lihasvoima, liikkuvuus ja liikehallinta kasvavat. Corset -tunti rakentuu kolmesta eri osiosta: Alkulämmittely-, Vahvista & Avaa- sekä Venyttely-osiosta. Tunnilla käytetään musiikkia, mutta kuten kaikilla Mindful Body -tuoteperheen tunneilla, liikkuminen tapahtuu omaan tahtiin, omaa kehoa kuunnellen ja valiten liikkeiden haastavuuden oman kyvyn ja tuntemuksen mukaan. Tunti kehittää myös kestävyyskuntoa sekä hapenottokykyä, sillä liikkeisiin siirrytään selkärankaa palauttavin liikkein flow:na yhdestä liikkeestä toiseen, jolloin tunnin aikana pysytään jatkuvasti liikkeessä.

Corset -tunti on Mindful Body -tyylinen tunti lihaskuntoversiona ja valmistaa sekä kehoa että mieltä erinomaisesti yhdistelmänä Mindful Body -tunnin kanssa, jolloin sekä psyykkinen että fyysinen vastine harjoituksista on mahdollista viedä uuteen ulottuvuuteen!

Corset -tunti kehittää liikkuvuutta, keskivartalon voimaa, tasapainoa sekä koordinaatiota, tervetuloa mukaan! Voit valita käytätkö tunnilla jalkineita.

Kuntonyrkkeily (45′) – UUTUUSTUNTI!

Kuntonyrkkeily on tehokas, hauska ja monipuolinen harrastus, joka sopii sekä naisille että miehille. Kuntonyrkkeilyn aloittamiseen et tarvitse aikaisempaa kamppailulajikokemusta; tarvitset ainoastaan avoimen mielen ja innon oppia uutta! Tunneilla treenataan lyöntejä, liikkumista ja väistötekniikoita rockybalboamaisia kuntoharjoitteita unohtamatta. Saat parhaimman treenin tuodessasi omat nyrkkeilyhanskat, käsisiteet sekä hyppynarun mukanasi tunnille; osa harjoitteista toteutetaan pariharjoitteina hanskoihin lyöden. Meiltä saat myös lainaksi hyppynarun ja/tai hanskat:

Laadukkaat Everlast nyrkkeilyhanskat nyt myynnissä Olariumissa: TARJOUSHINTA 69 € (30.9.2017 asti, norm. 79 €) ! Myynnissä kolme kokoa 10,12,16 oz. Lainaamme myös kyseisiä hanskoja muutamille ensimmäisille tunnille tuleville kokeiltaviksi! Tervetuloa testaamaan : )

Löydä sisäinen evawahlströmisi tai aminasikaisesi ja tule mukaan!

 

Kahvakuula (45′)

Monipuolinen lihaskuntotunti, jossa välineenä käytetään Girya-kuulaa. Tunnin alussa on lämmittelyosio kahvakuulaa käyttäen. Lämmittelyosio EI sisällä askelsarjaa! Koko keho treenataan läpi tehokkain, funktionaalisin liikkein eli erilaisia tasapainoa, liikkuvuutta ja kehonhallintaa lisäävin harjoittein. Lopuksi on lyhyt venyttelyosio.

Tunti sopii tehokasta lihaskuntotuntia etsiville, myös aloittelijoille!

Interval * (45′ tai 55,’)

Erittäin tehokas tunti, joka perustuu intervalliharjoitteluun; lihaskuntoliikkeitä ja sykkeenkohotuksia tehdään vuorotellen.  Alkulämmittely koostuu yksinkertaisista perusaskeleista, jotka tehdään maassa tai laudalle askeltaen. Lämmittelyn jälkeen kehon eri lihasryhmiä harjoitetaan vuorotellen, joiden perään nostetaan sykettä (*=yksinkertainen liikkuva osuus). Tunti sopii niille, jotka haluavat yhdistää lihaskunto- ja aerobisen treenin.

Tunnin tehoa voi säädellä itse valitsemalla sopivat painot, joten tunti sopii kaikille!

Pump (45′ tai 55′)

Monipuolisesti koko vartalon lihaksistoa harjoittava tunti, joka kehittää lihasten kestovoimaa sekä hapenkuljetus- ja verenkiertoelimistön toimintaa.  Alkulämmittelyssä käytetään joko kevyitä painoja apuna tai lämmitellään oman kehon painolla: yksinkertainen alkulämmittely sisältää helppoja askeleita. Itse lihaskunto-osiossa lihaksia harjoitetaan lihasryhmä kerrallaan tai vuorotellen vastakkaisen lihasryhmän kanssa.  Tunnin lopuksi on lyhyt venyttelyosuus.

Kuntosalitreeniä ohjattuna, myös aloittelijoille!

Liikkuvat- ja tanssilliset tunnit

Step * -> ** – UUTUUSTUNTI! (45′)

Monipuolinen tunti, jossa yhdistyvät sekä lihaskuntotreeni että step -laudalla tehtävä liikkuva sarja. Step laudalle tehtävä sarja on helppoa (*) perussarjaa alkukaudesta. Kauden edetessä liikkuvaa osuutta muokataan keskitason sarjaksi (**), jolloin pääset nauttimaan vauhdin huumasta! Tunti sisältää pyörähdyksiä niin laudalla kuin maassa ja sarjan osuus tunnista on 15-30 min, tunnin ohjelmasta sekä ohjaajasta riippuen. Step-laudalle askeltaminen harjoittaa tehokkaasti alavartalon lihaksistoa, hapenkuljetus- ja verenkierto-elimistön toimintaa ja nostaa hien takuuvarmasti pintaan. Step -laudalle askeltamisen jälkeen on lihaskunto-osuus; kehoa harjoitetaan monipuolisesti erilaisia välineitä ja/tai omaa kehonpainoa vastuksena käyttäen. Lopuksi on lyhyt venyttelyosuus.

Step-tunti sopii niin aloittelijoille (*) kuin jo pidempään tunneilla käyneille (**).

 

Body * / ** (45′ tai 55′)

Monipuolinen perustunti, jossa yhdistyvät liikkuva sarja sekä lihaskuntotreeni. Sarja on helppoa perussarjaa (*) tai keskitason (**) sarjaa, jonka osuus tunnista on 15-30 min (*) tai 30-40 min (**). Tämän jälkeen lihaksistoa harjoitetaan monipuolisesti erilaisia välineitä sekä omaa kehonpainoa vastuksena käyttäen. Lopuksi on lyhyt venyttelyosuus. Body-tunnit sopivat niin aloittelijoille (*) kuin jo pidempään tunneilla käyneille (**).

 Body-tunneilla yhdistyy monipuolisesti aerobinen- ja lihaskuntotreeni!

Combat * (45′)

Energinen tunti, jossa yhdistellään lyöntejä ja potkuja helppoihin perusaskeliin. Alkulämmittelyn jälkeen tunti koostuu kappaleisiin sovitetuista lyönti ja potku yhdistelmistä, keskivartaloa vahvistavista liikkeistä ja kyykyistä sekä combat-tyylisistä sykettä kohottavista liikkeistä. Koko tunnin kantavana ajatuksena on helppojen liikkeiden yhdistäminen tehokkaalla tavalla unohtamatta hauskuutta! Tunnin lopuksi kehoa palautellaan rauhallisen musiikin tahtiin.

Helppoa, hauskaa & tehokasta!

Zumba ® * (45′)

Zumbassa yhdistellään useita eri musiikki- ja tanssityylejä, joista kootaan dynaaminen, innostava ja tehokas kokonaisuus. Tunnin kantavana ajatuksena on liikkeiden helppous sekä liikunnan ilo; tunnille osallistumista varten et tarvitse aikaisempaa tanssikokemusta.

Zumba-tunnit sopivat niin aloittelijoille kuin pidempään tanssimista harrastaneille!

Kehoa ja mieltä huoltavat tunnit

Mindful Body (55′)

mindfulbody textlogo e1457005987773 Tuntikuvaukset

Kehoa ja mieltä huoltava, kiireen ja stressin pysäyttävä rauhallinen syvävenytystunti.  Mindful Body tunti jakautuu neljään eri osioon: alkulämmittely-, vahvista&avaa-, syvävenytys- sekä rentoutusosioon. 

Mindful Body auttaa olemaan oman itsensä paras asiantuntija, sillä tunneilla etsitään yhteyttä mielen ja kehon välillä ja pysähdytään kuuntelemaan sitä; miltä tuntuu, miltä tuntuu hengittää, miltä tuntuu rentoutua ja mikä tuntuu itselle oikealta. Mindful Body -tunti auttaa kuuntelemaan mitä oma keho viestii ja miltä liike tuntuu kehossa, ainaisen suorittamisen sijaan.

Jokaisella Mindful Body -tunnilla on fysiologinen ja psykologinen teema. Tuntien perässä oleva numero kuvaa kyseisen tunnin teemaa. Kehon kiputiloja, avaamista ja rentoutumista lähestytään psykologian kautta kohti fysiologista aluetta. Teemat mahdollistavat syvemmän ymmärryksen omasta kehosta sekä itsestä psyko-fyysisenä kokonaisuutena.

Mindful Body -tuntien perässä oleva numero (1-12) kuvaa tunnin teemaa = fysiologista aluetta. Näet tuntien teemanumerot tästä linkistä.

Lue lisää:
www.mindfulbody.fi

Miltä kehossasi tuntuu?

Core (55′)

Core-tunti on Pilates-tyyppinen tunti, jossa vahvistetaan keskivartaloa ja pyritään parantamaan liikkuvuutta sekä liikkeiden hallintaa. Tunnin harjoitteet tähtäävät kehon ytimen, “coren” lihasten (selän lihakset, poikittainen vatsalihas, suora ja vinot vatsalihakset) harjoittamiseen. Tunnilla kehitellään liikkeitä helposta haastavampaan, rauhalliseen liikesuoritukseen keskittyen. Harjoittelu vahvistaa kehoa kokonaisvaltaisesti, parantaa aerobista kuntoa, kiinteyttää lihaksia sekä kehittää tasapainoa ja ryhtiä.

Tunti sopii niin naisille kuin miehille, aloittelijoille ja pitkään tunneilla käyneille!

Pilates (55′)

Suuren suosion saavuttanut syvien lihasten harjoitustunti, joka tekee ihmeitä ryhdille ja kehon liikkuvuudelle!  Tunnilla keskitytään kehon syvien lihasten vahvistamiseen, nivelten ja rangan liikkuvuuden parantamiseen sekä oikeaan hengitystekniikkaan.

Tunti sopii kaikille omasta hyvinvoinnistaan kiinnostuneille, niin urheilijoille kuin kuntouttavaa liikuntamuotoa etsiville.

 

Yoga (55′)

Tunneilla tehdään tasapainoharjoitusten lisäksi kehonhallintaa ja voimaa lisääviä sekä kehoa rentouttavia ja huoltavia asanoita. Harjoitus ohjaa keskittymään, kuuntelemaan ja tekemään töitä kehon omien voimien mukaan, huomioiden myös rentoutumisen ja levon. Tunti sopii niin aloittelijoille, kuin jo pidempäänkin joogaa harrastaneille.

Yoga harjoittelu energisoi koko kehoa ja valmistaa mieltä päivään! 

Kehoa ja mieltä huoltavilla tunneilla et tarvitse jalkineita.